Wchodzimy na ścieżkę CUD

Warsztaty Moduł Umysł - 15.05.2019

Jakie mamy powody? Dlaczego?

  1. Będę mieć więcej energii
  2. Będę mieć lepszą pamięć
  3. Będę się lepiej koncentrować
  4. Będę mieć lepszy nastrój
  5. Będę chronić swój mózg teraz i w przyszłości
  6. Będę wspierać swój układ odpornościowy
  7. Będę dłużej samodzielnie funkcjonować

Źródło: D. G. Amen, T. Amen, Mózg ma moc




Moduł Umysł 

  • Teoria
  • Trening / warsztat
  • Uczymy się nowych rzeczy

INSPIRACJA


Mózg

Nie ma jednej, ogólnej funkcji mózgu. Mózg składa się z wielu wyspecjalizowanych elementów. Nasze życie i produktywność zależą od wielu zróżnicowanych funkcji.
Geny nie determinują losu naszych mózgów. Trwająca całe życie neuroplastyczność sprawia, że styl życia i podejmowane działania odgrywają znaczącą rolę w fizycznym rozwoju mózgu.
Neuroplastyczność jest to utrzymująca się przez całe życie zdolność do zmiany i reorganizacji mózgu. Zdolność do wytwarzania nowych neuronów i do tworzenia nowych połączeń.
Procesy te zachodzą w efekcie stymulacji towarzyszącej uczeniu się nowych rzeczy i zdobywaniu doświadczeń.
Każdy mózg może się zmieniać i to niezależnie od wieku. Nie istnieje górna granica uczenia się, ponieważ neurony są zawsze zdolne do tworzenia nowych połączeń, o ile tylko są wielokrotnie używane.

Zasady gry w Rummycube

  1. W dowolny sposób wybieramy osobę rozpoczynającą
  2. Każdy gracz otrzymuje 14 kart
  3. Karty mają wartości zgodne z napisem, As=1, J=11, D=12, K=13, Joker dostosowuje się
  4. Otwarcie – wykładamy min. 3 karty o sumie wartości min. 30. (Kolejne w tym samym kolorze - seria, lub o tej samej wartości, ale w różnych kolorach - grupa).
  5. Po otwarciu gry przez gracza, może on wykonywać manipulacje z kartami odkrytymi leżącymi na stole. Manipulacje muszą być przeprowadzane w taki sposób aby na stole zawsze znajdowały się pełne serie i grupy (min. 3 karty).
  6. Jeśli gracz w swojej kolejce nie wykłada kart na stół, dobiera kartę z kupki
  7. Wygrywa osoba, która pierwsza pozbyła się wszystkich kart. Pozostali gracze dostają punkty ujemne w liczbie sumy punktów z kart na ręce. Joker=30.
Misja domowa:

Dziennik CUDów
  • Załóż i prowadź Dziennik CUDów
  • Codziennie zanotuj – co dziś zrobiłam/em dla Ciała, Umysłu, Duszy.
Literatura:

  1. D. G. Amen, T. Amen, Mózg ma moc
  2. D. G. Amen, Zmień swój mózg, zmień swoje życie
  3. D. G. Amen, Zmień swój mózg, zmień swoje ciało
  4. A. Fernandez, E. Goldberg, P. Michelon, Fitness mózgu
  5. Deepak Chopra, Twój SUPERMÓZG
  6. Deepak Chopra, Zatrzymaj czas
  7. K. Nordengen, Mózg rządzi
  8. R. Hanson, Szczęśliwy mózg






Komentarze

Kalendarz wydarzeń CUD