Wchodzimy na ścieżkę CUD
Warsztaty Moduł Umysł - 15.05.2019
Jakie mamy powody? Dlaczego?
Moduł Umysł
Jakie mamy powody? Dlaczego?
- Będę mieć więcej energii
- Będę mieć lepszą pamięć
- Będę się lepiej koncentrować
- Będę mieć lepszy nastrój
- Będę chronić swój mózg teraz i w przyszłości
- Będę wspierać swój układ odpornościowy
- Będę dłużej samodzielnie funkcjonować
Źródło: D. G. Amen, T. Amen, Mózg ma moc
Moduł Umysł
- Teoria
- Trening / warsztat
- Uczymy się nowych rzeczy
INSPIRACJA
Mózg
Nie ma jednej, ogólnej funkcji mózgu. Mózg składa się z wielu wyspecjalizowanych elementów. Nasze życie i produktywność zależą od wielu zróżnicowanych funkcji.
Geny nie determinują losu naszych mózgów. Trwająca całe życie neuroplastyczność sprawia, że styl życia i podejmowane działania odgrywają znaczącą rolę w fizycznym rozwoju mózgu.
Neuroplastyczność jest to utrzymująca się przez całe życie zdolność do zmiany i reorganizacji mózgu. Zdolność do wytwarzania nowych neuronów i do tworzenia nowych połączeń.
Procesy te zachodzą w efekcie stymulacji towarzyszącej uczeniu się nowych rzeczy i zdobywaniu doświadczeń.
Każdy mózg może się zmieniać i to niezależnie od wieku. Nie istnieje górna granica uczenia się, ponieważ neurony są zawsze zdolne do tworzenia nowych połączeń, o ile tylko są wielokrotnie używane.
Zasady gry w Rummycube
Zasady gry w Rummycube
- W dowolny sposób wybieramy osobę rozpoczynającą
- Każdy gracz otrzymuje 14 kart
- Karty mają wartości zgodne z napisem, As=1, J=11, D=12, K=13, Joker dostosowuje się
- Otwarcie – wykładamy min. 3 karty o sumie wartości min. 30. (Kolejne w tym samym kolorze - seria, lub o tej samej wartości, ale w różnych kolorach - grupa).
- Po otwarciu gry przez gracza, może on wykonywać manipulacje z kartami odkrytymi leżącymi na stole. Manipulacje muszą być przeprowadzane w taki sposób aby na stole zawsze znajdowały się pełne serie i grupy (min. 3 karty).
- Jeśli gracz w swojej kolejce nie wykłada kart na stół, dobiera kartę z kupki
- Wygrywa osoba, która pierwsza pozbyła się wszystkich kart. Pozostali gracze dostają punkty ujemne w liczbie sumy punktów z kart na ręce. Joker=30.
Misja domowa:
Dziennik CUDów
- Załóż i prowadź Dziennik CUDów
- Codziennie zanotuj – co dziś zrobiłam/em dla Ciała, Umysłu, Duszy.
Literatura:
- D. G. Amen, T. Amen, Mózg ma moc
- D. G. Amen, Zmień swój mózg, zmień swoje życie
- D. G. Amen, Zmień swój mózg, zmień swoje ciało
- A. Fernandez, E. Goldberg, P. Michelon, Fitness mózgu
- Deepak Chopra, Twój SUPERMÓZG
- Deepak Chopra, Zatrzymaj czas
- K. Nordengen, Mózg rządzi
- R. Hanson, Szczęśliwy mózg
Komentarze
Prześlij komentarz